Meklēšana

Muzeja apmeklējums

Skolu atbalsta programma

Pateicoties Latvijas Okupācijas muzeja ziedotājiem, skolām ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu muzeja apmeklējuma ceļa izdevumu segšanai. Šim nolūkam ir izveidota Skolu atbalsta programma (SAP).

Muzejā iegūtās zināšanas palīdzēs skolēniem izprast vēstures notikumus un palūkoties uz tiem no dažādiem skata punktiem. Mēs vēlamies, lai muzeja apmeklējums būtu daļa no mācību procesa, lai skolēni gatavotos muzeja apmeklējumam, mācītos un izmantotu muzejā iegūto. Aicinām skolotājus un skolēnus ne tikai apmeklēt muzeju, bet arī sadarboties – gan pirms nodarbības, gan pēc atgriešanās skolā!

Skola finansiālu atbalstu var saņemt vienu reizi mācību gada laikā. Minimālais skolēnu skaits grupā ir 20 cilvēki, tāpēc aicinām vairākas klases apvienoties.

Lai saņemtu finansiālu atbalstu muzeja apmeklējuma ceļa izdevumu segšanai, rīkojieties sekojoši: Esam plānojuši, ka varēsim segt pusi no ceļa izdevumiem, tomēr piešķirtā summa būs atkarīga no mūsu rīcībā esošās naudas daudzuma, attāluma līdz Rīgai un pieteikuma kvalitātes. 

Neskaidrību gadījumā, lūdzu, zvaniet pa tālruni 67211030 vai rakstiet ip@omf.lv

Iespējamās skolēnu nodarbību tēmas muzejā




Mūsu Baltijas ceļš - nodarbības mērķis ir palīdzēt skolēniem izprast šo unikālo notikumu un atklāt pilsoniskās līdzdalības nozīmi vēsturē un mūsdienās. Nodarbībā jaunieši gūs priekšstatu par Atmodu, pārmaiņām 80. gados un Baltijas ceļu. Mērķauditorija: 10.-12. klases skolēni, ilgums: 40 min.

Bēgļi pagātnē un mūsdienās – nodarbība 9.-12. klašu skolēniem par bēgļiem 2. Pasaules kara laikā un mūsdienās. Nodarbībā skolēni noskaidros, kas ir bēgļi 1951. gada Konvencijas par bēgļa statusu izpratnē, un gūs izpratni par jēdzieniem patvēruma meklētājsekonomiskais migrants un nelegālais imigrants. Tāpat skolēni uzzinās, kāpēc un uz kurieni cilvēki no Latvijas devās bēgļu gaitā un noskaidros, ko viņi ņēma līdzi ceļā. Nodarbība paredzēta līdz 20 cilvēku lielai grupai, un tās ilgums ir apmēram 1 stunda.

Barikādes. 1991. gada 20. janvāris - Latvijas Okupācijas muzeja pagaidu ēkā Raiņa bulvārī 7. 1991. gadā atradās Baltijas transporta prokuratūras Rīgas transporta prokuratūra. 20. janvārī padomju OMON kaujinieki uzbruka Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijai, kas atradās blakus ēkā. Par toreizējo apšaudi liecina ložu atstātās pēdas ēkas sienā. Nodarbības laikā skolēniem piedāvāsim iespēju iepazīties ar muzeja ekspozīcijas daļu par Atmodas laiku, noskatīties fragmentu par 20. janvāra apšaudi pie Iekšlietu ministrijas Jura Vidiņa dokumentālajā filmā „Tēvu barikādes”, kā arī nelielu ekskursiju Bastejkalnā, kas noslēgsies ar sarunām uz soliņiem, dzerot piparmētru tēju. Nodarbība paredzēta skolēniem no 9. līdz 12. klasei, ilgums - apmēram stunda. 

Dzīve padomju Latvijā - Ar padomju laika sadzīves priekšmetu palīdzību, jaunieši interaktīvā nodarbībā cenšas izzināt, kāda varēja būt viņu vienaudžu ikdiena padomju Latvijā. Mērķauditorija: 6. – 9. klašu skolēni. Nodarbība paredzēta nelielām grupām, tādēļ vienlaikus nodarbībā var piedalīties līdz 15 skolēniem. Klasi iespējams dalīt divās daļās un organizēt divas atsevišķas nodarbības ar stundas starplaiku.

Kā pēta vēsturi? – nodarbība jaunāko klašu skolēniem (sākot ar 6. klasi), kas vēl nemācās vēsturi. Nodarbības galvenais jautājums ir – kā priekšmeti palīdz uzzināt, kas pagātnē noticis. Nodarbība balstīta uz priekšmetiem, kas saglabāti no padomju deportāciju laika.

Neatkarības zaudēšana – nodarbība 9. un 12. klašu skolēniem, kas apguvuši vēsturi par laiku no 1918. līdz 1940. gadam. "Neatkarības zaudēšana" ir simulācija, kurā skolēni cenšas iejusties 1940.gada Latvijas iedzīvotāju lomās, lai izprastu, kādēļ Latviju bija iespējams okupēt bez pretestības.

Padomju deportācijas – nodarbība, kas vēsta par padomju deportāciju iemesliem un norisi, kā arī apstākļiem izsūtījumā un izdzīvošanas stratēģijām. Eskursijas laikā skolēniem ir iespēja izpētīt interaktīvo GULAGa karti.

Otrais pasaule karš. Propaganda - nodarbība skolēniem ar priekšzināšanām par Otro pasaules karu. Nodarbības sākums ir saruna par propagandas nozīmi totalitārā režīmā. Pēc tās skolēni nelielās grupās analizē nacistiskās Vācijas un PSRS propagandas plakātus, lai izvērtētu to vēstījumu. Skolēni tiek iepazīstināti ar efektīva plakāta kritērijiem un atbilstoši tiem rada paši savus plakātus.

"Eksāmens" muzejā - nodarbība 9. vai 12. klašu skolēniem, kas palīdz sagatavoties eksāmenam. Nodarbība sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā skolēni piedalās pārskata ekskursijā par okupācijas periodiem Latvijas vēsturē (1939-1991), otrajā - pilda uzdevumus, kas līdzīgi vēstures eksāmenu uzdevumiem.
Visas tiesības aizsargātas © 2017